همایش بزرگ حمایت از طبیب سپیدان (۱)

به نقل از  سپیدان پرس: همایش بزرگ حمایت از طبیب سپیدان با شعار عزت وپیشرفت در سایه وحدت با حضور اقشار مختلف مردم از مناطق هماشهر، بیضاء، اردکان، بهرغان، برشنه، خفری،کمهر و جای جای شهرستان سپیدان در مسجد جامع شهر اردکان برگزار شد.

متن سخنرانی دکتر احمد اسفندیاری کاندید دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان سپیدان در  همایش بزرگ عزت وپیشرفت در سایه وحدت:

اللهم صل على فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها والسر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک

مجلس به عنوان خانه ی ملت همانطور که امام فرمودند و در قانون اساسی ما وجود دارد و مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند در راس امور است اگر یک مجلس مستقل ،برآمده از بطن مردم باشد وحرف مردم را بزند وکیل مدافع باشد قطعا مجلسی که ساخته و پرداخته بعضی جریان ها و ساخته و پرداخته ی بعضی دولت ها باشدنمی تواند نماینده خوبی برای مردم باشد .نماینده ای که وام دار باشد ،وام داری به جریانات یا به دولت یا به افراد ،مثلا افراد سرمایه گذار بخواهد با پول و زور تشکیل شود قطعا نماینده ی خوبی نیست .احساس کردم که مملکت ما باید مجلس قوی داشته باشد و من با شناختی که از خود و تجربه ی خودم داشتم می دانم که می توانم در حد توانم در این زمینه کار کنم و جزء گروه اول نماینگان (گروه اول ،گروه دوم ،گروه سوم) باشم . دربعد دیگر، از آن صحبت که بنده معتقدم ۸۰ درصد مشکل مملکت ما مدیریتی است ،مدیریتی هم که هست سه بخش است که یک قسمت بر میگردد به قوانین و یک قسمت به آیین نامه ها و قسمت دیگر به مدیران بر میگردد.قوانین را که مجلس مینویسد ،مجلس بالاخره قانون را میگذارد و می تواند قانون بدون توجه به نیاز جامعه باشد.بعضی از قوانین مربوط به سال ۱۳۱۱ است و ۸۳ سال بیشتر قوانینی نوشته شده که الان بخشی از مملکت بر اساس آن اداره میشود یا قانونی نوشته میشود که اثر آنرا بر معیشت و زندگی مردم را نمی دانند بعنوان مثال در قانون بودجه سنواتی زمانی که میخواهد تعرفه را ببندد برای واردات مثلا تعرفه ی مواد غذایی مثل میوه را صفر میبندند یعنی چه؟ یعنی در بازار تهران ناگهانی آنقدر سیب خارجی وارد میشود که سیب شما روی زمین میماند .ما الان از چوب بستنی تا چوب دسته بیل را از چین وارد میکنیم یعنی ما که توانایی ساخت موشک نقطه زن را داریم ،توانایی ساخت این ابزار را نداریم اینها نکاتی است که بر میگردد به قوانین آیین نامه ها هم همینگونه است قانون هم ممکن است خوب نوشته شود ولی زمانی که برای دولت میرود ممکن است دولت آیین نامه ایی که برای اجرا مینویسد درست نباشد این هم باز کار مجلس است . پس کار نماینده مجلس ابتدا قانون گذاری است ،بعدش که آمد باید نظارت کند که آیا آیین نامه نوشته شده مطابق قانون هست یا خیر ؟بالاخره دولت وکیل مدافع در تمام بخش ها دارد همین رئیس ادارات آب و کشاورزی و …و فرمانداری وکیل مدافع دولت هستند وکیل مدافع مردم نماینده مجلس است که باید دقت کند که این آیین نامه نوشته شده یا نه.بحث بعد پیشگیری است که این سه وظیفه نماینده است پیشگیری کند که آیا این قوانین و آیین نامه ها درست اجرا میشود یا نه .بحث دیگر اینکه مشکلات مردم در حوزه انتخابی خود را خوب پیگیری کند و ببیند درد مردم چیست . البته نماینده ابتدا در قبال کل کشور بعد استان وبعد شهرستان مسئول است.نکته بعد در مورد مدیران است . این مدیران از وزارت خانه شروع میشود که مهم بیشتر از آنجا وزارت خانه است ،تا مدیران شهرستانی مدیر کل و رئیس ادارات ،اگر وزیر خوبی باشد که نماینده ی مردم آنها را نتخاب میکند ،مدیر کل خوب را انتخاب میکند و بر اساس شایستگی انتخاب میکند اگر مدیر شایسته باشد قطعا رئیس اداره را نیز شایسته انتخاب میکند و بر اساس شایستگی انتخاب میکند و دیگر نیازی نیست که به کجایی بودن یک رئیس توجه کنیم بلکه همین که کار مردم را انجام دهد کافی است .مدیر کارش این است که کار مردم را انجام دهد کافی است . مدیر کارش این است که کار مردم را پیگیری کند و درست انجام دهد و پاسخگو مردم باشد . اگر جایی کاری قانونی نباشد درست به مردم پاسخ دهد و دلایل خود را باز گویند البته مردم ما آنقدر خوب هستند که هر چه از آنها خواسته شد انجام دادند زمانی که هر چه از آنها خواسته شد انجام دادند زمانی که خواستند بجنگد کسی از آنها نپرسید که کجایی هستید ؟ در همه روستا ها که میرویم شهدا ،ایثارگر و رزمنده وجود دارد اینجا هم هستند آنها چطور بی عدالتی نمیکردیم و تبعیض قائل نبودیم حال هم نباید باشد.از نظر بنده اصلی ترین مشکل جامعه که باید توجه ویژه به آن شود و مدیران نباید به خاطر آن شب و روز و خواب داشته باشند بحث اشتغال است بحث های معیشتی و اقتصادی است اما وقتی جوانمان بیکار باشد سن ازدواج بالا می رود آن هم که ازدواج کرده به سمت طلاق می رود وآمار طلاق بالا میرود البته الحمد الله این مورد در منطقه ما کم است .در شهرستان نزدیک ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ هزار نفر بیکار داریم در صورتی اگر برنامه ریزی درست   و حساب شده باشد که بتواند مردم به پای کار ببرد یعنی اگر یک مدیریت صحیح باشد که زمینه ها و بستر ها فراهم کند که مردم پای کار بیایند .خیلی از این مشکلات حل است شاید یک شبه بشود اما حقیقتا قابل حل است چون ما منظورمان که شغل دولتی نیست چون سالانه حداکثر شاید صد نفر باز نشسته شود در ادارات شهرستان ،اگر بخواهیم این چهار هزار و پانصد نفر باز نشسته شود در ادارات شهرستان ،اگر بخواهیم این ۴۵۰۰ نفر را سر کار ببریم ۴۵ سال طول میکشد چه برسد که این تعداد سالانه اضافه میشود باید کاری ضرب العجلی خصوصا آنهم در زمینه تولید انجام شود.و محصولات زراعی تولیدی شود در بخش دامداری ۷۰ واحد مرغداری در بخش شیلات چندین واحد آب فراوان اما درز فراوان آب ها هدر میرود .استان دچار خشکسالی است اما وضع آب شهرستان خوب است اما هدر میرود و مدیریت نمیشود و شاید اگر این آب ها مدیریت شود سهولت بانی ما چندین برابر میشود و در کنارش در صنایع تبدیلی چه کرده اید . مثلا در همین مراسمات شما از آبمیوه هایی استفاده میکنید که از ارومیه و تبریز می آورند .ارومیه چگونه است مثل شهرستان خودمان است انگور و سیب زیاد دارند.صنایع تبدیلی ایجاد کرده اند کنارش کمپوت وآبمیوه تولید میکنند که آنها را یا صادر میکنند یا وارد بازار داخل میکنند حال حساب کنید کشاورز ،سیب های درجه یک را جدا میکند و در بسته بندی های شیک به بازار ارائه میکنند همین سیب هایی که شما کیلویی ۵۰۰ تومان میفروشید آنرا در بازار تهران کیلویی ۳۵۰۰ میفروشند . همین صنایع تبدیلی چقدر شغل ایجاد میکند و سرمایه ی زیادی هم نمی خواهند .بعضا پول هایی که اختصاص پیدا میکند و سرمایه زیادی هم نمیخواهد . بعضا پول هایی که اختصاص پیدا میکند به یک کارخانه ی بزرگ که ۳۰۰ شغل مستقیم ایجاد کند یا هزار تا غیر مستقل اگر آن هزار میلیارد را وارد بخش کشاورزی کنیم ، صنایع تبدیلی وابسته را ایجاد کنیم شاید به جای ۱۵۰۰ شغل ۳۰۰۰ هزار شغل ایجاد شود مستقیما اول دولت وظیفه اش بستر سازی و زمینه سازی است مشاوره و راهنمایی به مردم بدهد و مردم ورود کنند که اولویت اول با مردم است که سرمایه گذاری کنند یا اگر خود مردم سرمایه گذاری نکردند سرمایه گذار جذب کنند . در بخش گردشگری و صنعتی هم نمیتوان وقتی جایی را شهری کنند دولت و حاکمیت وظیفه دارند که امکانات شهری را به آنها ارائه دهد شهرسازی برای این است که مهاجرت کم شود که آن به نفع کشور و مردم منطقه است . اینها در ابتدا باید انجام شود که اگر انجام نشود مدیر باید پاسخگو باشد که دو حالت دارد یا پول نیاز ندارد یا پیگیری میشود یا از بالا مدیر کلش به آن نمیدهد که بالاخره باید حل شود بخشی دیگرش هم مربوط به تبعیض و بی عدالتی است که این هم ممکن است از بالا باشد،درتخصیص صنایع در استان یا کشور باشد ،و مردم باید اید داشته باشند اینها طرح ، برنامه و پیگیری قابل حل است . در هر حال اولویت اول حضور حداکثری است و اولویت دوم انتخاب اصلح است.

مطلب پیشنهادی

پیام نوروزی دکتر احمد اسفندیاری

یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار یا محول الحول و الاحوال حول ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *